اهواز شهر بی پارکینگ

- سیدعلیرضا شریفی

موافقین ۰ مخالفین ۰
اهواز شهر بی پارکینگ

با تاریک شدن هوا در مرکز شهر اهواز جای پارکی نخواهی یافت کوچه‌های تنگ و ترش با آبی که از باران شب قبل مانده است مملو از ماشین‌های قد و نیم قد است و کمی آن‌طرف تر مأمور راهنمایی و رانندگی در حال پر کردن قبض‌های جریمه است.

به گزارش رهیاب، با تاریک شدن هوا در مرکز شهر اهواز جای پارکی نخواهی یافت کوچه های تنگ و ترش با آبی که از باران شب قبل مانده است مملو از ماشین های قد و نیم قد است و کمی آنطرف تر مامور راهنمایی و رانندگی در حال پر کردن قبض های جریمه است.

متاسفانه خیابان‌هایی که در گذشته در شهر اهواز احداث شده‌اند آینده‌نگری مناسب در آن‌ها لحاظ نشده است و امروزه شاهدیم که این خیابان‌ها پاسخگوی نیازهای امروز شهر نیست.

کارشناسان شهری می گویند شهر اهواز با توجه به حضور کاروان های راهیان نور و زائرین اربعین حسینی و مهمانان نوروزی بیش از گذشته نیازمند احداث پارکینگ است و باید تعداد پارکینگ‌ها را در سطح شهر اهواز گسترش یابد.


برخی از اعضای شورای شهر گفته اند در چند سال اخیر مبلغی که از مردم برای نبود پارکینگ گرفته شده به درستی برای احداث پارکینگ خرج نشده و این موضوع سبب شده ما با کمبود پارکینگ مواجهه شویم.



 پارک دوبله ماشین‌ها در اکثر خیابان‌های اهواز دیگر به امری عادی تبدیل شده و دلیل همه برای اینگونه پارک کردن خودرو نبود پارکینگ است. اهواز سالهای به کلانشهر تبدیل شده اما امکانات در اهواز به عقیده بسیاری از کارشناسان شهرسازی در حد شهرهای کوچک هم نیست.

کمبود پارکینگ در اهواز یکی از عوامل شلوغی خیابان‌های اهواز است و امروز بهانه‌ای شده که هر راننده‌ای بگوید ماشینم را باید کجا پارک کنم؟ گرچه این موضوع دلیل تکراری است؛ بهانه‌ای که مسئولان هم موافق آن هستند. عادل مجدمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در این باره می‌گوید: عدم وجود زیرساخت‌های استاندارد معابر شهر اهواز باعث افزایش جرائم رانندگی در این شهر شده که باید مسئولان مربوطه به آن توجه کنند.

وی می‌افزاید: اهواز از نظر میزان پارکینگ با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و این میزان پارکینگ متناسب با نیاز یک کلانشهر نیست. البته برخی از طرح‌های اجرا شده در حد مُسکن هستند و راه درمان این معضل نیستند.

محمدجواد رضوی عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه وضعیت شهر اهواز از نظر میزان پارکینگ بسیار نامطلوب بوده و این تعداد پارکینگ متناسب با نیاز شهروندان اهوازی در سطح کلانشهر اهواز نیست، عنوان می‌کند: بیشترین مشکل پارکینگ در مراکز بافت قدیمی شهر اهواز است که مراکز خرید و درمانی در آنجا بوده اما جایی برای ساخت پارکینگ به علت کمبود فضا وجود ندارد.

این عضو شورای شهر بیان می‌کند: در حال حاضر برای مجوز احداث هر مرکز تجاری باید پارکینگ‌ها به تعداد مغازه‌های موجود احداث شود که این امر می‌تواند بار ترافیکی خیابان اطراف مراکز تجاری را تا حدود زیادی کاهش دهد.

به عقیده برخی از مسئولان، ساخت پارکینگ طبقاتی خیابان طالقانی اهواز می‌تواند گره گشای برخی از گره‌های کور ترافیکی مرکز شهر باشد، محمد صفری معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز تیرماه امسال گفته بود که فاز نخست این پارکینگ مهرماه به بهره برداری می‌رسد.

وی معتقد است: بر اساس نتایج مطالعات جامع ترافیک هسته مرکزی شهر اهواز در خیابان طالقانی، حدود 400 جای پارک کمبود پارکینگ وجود دارد که با احداث پارکینگ های طبقاتی طالقانی بیش از این تعداد پارکینگ استاندارد تامین خواهد شد.

معاون عمرانی شهردار اهواز می‌گوید: پروژه پارکینگ طبقاتی در زمینی به مساحت 2600 متر مربع و در 10 طبقه با زیر بنای 26000 متر مربع در حال احداث است که بیش از 20 هزار متر مربع از این پروژه به پارکینگ عمومی طبقاتی اختصاص دارد که حدود 500 واحد پارکینگ را برای استفاده شهروندان تامین خواهد کرد.

احمد باورساد دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز بیان می‌کند: کمبود پارکینگ طبقاتی در اهواز مشهود است و به همین دلیل احداث پارکینگ طبقاتی برای سازندگان مجتمع‌های تجاری و مسکونی اجباری شد. در اهواز به 10 پارکینگ عمومی دیگر نیاز داریم تا برخی از مشکلات ترافیکی و پارک خودرو‌ها حل شود، البته ساخت پارکینگ عمومی نباید مانع ساخت پارکینگ‌های ساختمانی شود.

منصور کتانباف شهردار سابق اهواز در این خصوص می گوید اینکه در شهر اهواز کمبود پارکینگ وجود دارد یک امر بدیهی است و تنها پارکینگ طبقاتی در اهواز پارکینگ کارون می‌باشد.


وی اعتقاد دارد باید زمینه را فراهم کرد تا مردم این کار را انجام دهند مانند لایحه‌ای که در تهران به تصویب رسید، بر اساس این لایحه مالکین زمین‌های هزار متری می‌توانند با تخفیف، در زمین خود 2 طبقه پارکینگ اداری و پارکینگ عمومی بسازند و طبقه سوم را نیز به یک تالار تبدیل .کنند

به گزارش رهیاب، در حال حاضر مشکلات ترافیکی بزرگی در شهر اهواز که در حال گسترش است  مهم‌ترین آن اجازه ساخت ساختمان‌های بدون پارکینگ است که باید با اقدامات به موقع جلوی گسترش انها را گرفت. همچنین باید در زمان ساخت و ساز اماکن تجاری و مسکونی نظارت بیشتری به این موضوع شود تا در روزهای آینده ماشینی به دلیل نبود پارکینگ در خیابان پارک نشود.

انتهای پیام/

آذرماه 94

دیالکتیک

رهیاب

سید علیرضا شریفی

گزارش اجتماعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

قانون حمایت از خانواده؛ توازن بین حجاب و نیازهای اجتماعی زنان

قانون حمایت از خانواده؛ توازن بین حجاب و نیازهای اجتماعی زنان

قانون حمایت از خانواده نه تنها به موضوع حجاب به عنوان یک مسئله فرهنگی نگاه می‌کند، بلکه در تلاش است تا با تاکید بر مسائلی چون تفریح و اقتصاد خانواده، به بهبود وضعیت زنان در جامعه کمک کند.

قانون حجاب: نه راننده اسنپ جریمه می‌شود نه مسافری با گزارش راننده

قانون حجاب: نه راننده اسنپ جریمه می‌شود نه مسافری با گزارش راننده

 

مطابق قانون حجاب نه راننده‌ای به دلیل کشف حجاب مسافر جریمه می‌شود و نه مسافر صرفاً بر حسب گزارش راننده جریمه می‌شود.

آیا مجلس می‌تواند افزایش قیمت خودرو را متوقف کند؟

آیا مجلس می‌تواند افزایش قیمت خودرو را متوقف کند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در دنیای مدرن امروز، جابه‌جایی و سفر نه‌تنها یک نیاز اساسی، بلکه یکی از شاخص‌های کیفیت زندگی به شمار می‌آید. اما در ایران، با افزایش بی‌پیشینه قیمت خودروها، این نیاز به یک معضل تبدیل شده است. وضعیتی که به‌وضوح بار سنگینی را بر دوش خانواده‌ها گذاشته است.

سگ گردانی نیازمند قوانین شفاف و موثر

سگ گردانی نیازمند قوانین شفاف و موثر

برای ایجاد یک سازوکار قانونی مؤثر، ضروری است که نظام حقوقی کشور به تقنین قوانین خاص در زمینه نگهداری و سگ گردانی بپردازد و ضمانت‌های اجرایی لازم را نیز تصویب کند.

تعلق

تعلق

طبیعی است که اهواز مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلفی دارد اما آیا تاکنون مردم برای دفع آب‌های سطحی مطالبه عمومی انجام دادند؟ آیا از مدیرانی که در گذشته‌ پروژه‌های ناقصی در این حوزه انجام دادند شکایت شده است؟ طبیعی است در صورتی که مردم این موضوعات را مطالبه نکنند هیچ‌وقت این مشکلات رفع نمی‌شود.

سلاح غیرمجاز بلای جان خوزستانی‌ها

سلاح غیرمجاز بلای جان خوزستانی‌ها

در برخی از شهرهای خوزستان آن‌چنان استفاده از سلاح و تیراندازی عادی شده است که شب‌ها شنیدن صدای ممتد تیراندازی به امری طبیعی برای مردم تبدیل‌شده است.

مدیرانی که پس از 226 هفته وعده یک هفته‌ای روحانی را محقق نکردند

مدیرانی که پس از 226 هفته وعده یک هفته‌ای روحانی را محقق نکردند

رئیس جمهور در 24 دی 92 از رسیدن آب شرب سالم به اهواز طی یک هفته خبر داد ولی مردم اهواز با گذشت 226 هفته از این وعده هنوز نتوانسته‌اند طعم آب سالم را بچشند و مدیران شرکت آبفا معتقدند که فرسودگی شبکه توزیع عامل این موضوع است.

چرا حادثه تروریستی اهواز رخ داد؛ استاندار پاسخگو باشد

چرا حادثه تروریستی اهواز رخ داد؛ استاندار پاسخگو باشد

هرچند در حادثه تروریستی اهواز افراد زیادی باید پاسخگو باشند اما قطعا استاندار خوزستان ومعاونان سیاسی - اجتماعی و امنیتی وی باید در برابر کوتاهی‌های انجام شده در بلاتکلیف بودن وضعیت فرمانداری اهواز در ۱۸ ماه گذشته و عدم پیش بینی و پیشگیری از معضلات امنیتی استان پاسخگو باشند.

غم نان در قطب تولید گندم کشور

غم نان در قطب تولید گندم کشور

خوزستان با تولید گندم مورد نیاز 12 میلیون و 500 هزار نفر نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد اما با این وجود مردم خوزستان با معضل نبود امنیت غذایی مواجه هستند که عمده آن به مسائل معیشتی باز می‌گردد.

لزوم محاکمه کلانتری به دلیل تضییع حقوق عمومی

لزوم محاکمه کلانتری به دلیل تضییع حقوق عمومی

دو‌ روز پیش نامه محرمانه عیسی کلانتری برای انتقال آب کارون افشا شد و‌ روز گذشته کلانتری به دل کارون هجوم‌ برد تا قضیه انتقال آب کارون، ماست مالی شود.