تلخ و شیرین‌های سال 95 بر مدار «ریزگردها»

- سیدعلیرضا شریفی

موافقین ۰ مخالفین ۰
تلخ و شیرین‌های سال 95 بر مدار «ریزگردها»

بسیاری از مسئولان درباره اتفاقات تلخ و شیرین سال گذشته اظهار نظرهای جالبی کرده‌اند.

 

به گزارش رهیاب، مسئولان درباره اتفاقات تلخ و شیرین سال گذشته اظهار نظرهای جالبی کرده‌اند. در گفتگوی رهیاب با 5 نفر از مسئولان استان خوزستان تلخ ترین اتفاق سال گذشته را گرد و خاک بهمن ماه عنوان کرد و برخی از این اشخاص دلجویی رهبر انقلاب از مردم خوزستان را شیرین ترین خاطره سال اعلام کردند.

شهادت شهدای اربعین در فاجعه تروریستی حله و گرد و خاک تلخ‌ترین بودند

آیت الله محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره شیرین‌ترین خاطره سال 95 اظهار داشت: دیدار با مقام معظم رهبری پس از اجلاسیه خبرگان رهبری شیرین ترین خاطره سال گذشته بود چرا که فرمایشات ایشان مایه دلگرمی مردم خوزستان بود.

وی با بیان اینکه در این دیدار خدمت ایشان گفتم که دولتی‌ها به جای حل علت به حل معلول پرداختند، گفت: زمینی که به خاطر انتقال آب خوزستان خشک و به کانون ریزگردها تبدیل شده است باید با جلوگیری از طرح‌های انتقال آب دوباره احیا شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نهال کاری در 5 درصد از کانون‌های ریزگرد خوزستان انجام می‌شود، عنوان کرد: خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم که در واقع دولتی‌ها برای حل مشکل ریزگردها کاری نکرده‌اند و حتی طرح کشاورزی که دستور آن را داده بودید با طرح‌های انتقال آب مورد تهدید قرار گرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری گفتند مگر آب مورد نیاز این طرح از رودخانه کرخه تأمین نمی‌شود که به ایشان گفتم نصف آن از کرخه تأمین می‌شود و قرار است 4 سد در بالادست رودخانه کرخه ساخته شود که با این کار کرخه نابود می‌شود. مقام معظم رهبری گفتند از طرح ساخت این سدها خبر ندارم.

آیت الله حیدری بیان کرد: آیت الله فرحانی در این جلسه به حضرت آقا گفت که شما گفته بودید طرح احیای اراضی خوزستان در مساحت 880 هزار هکتار اجرا شود اما آقایان این طرح را به 550 هزار هکتار کاهش دادند؛ امام خامنه‌ای گفتند که من گفتم این طرح باید در 2 میلیون هکتار از زمین‌های خوزستان اجرا شود اما آقایان بعدها این مساحت را کاهش دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نظرات خوبی درباره خوزستان دارند، عنوان کرد: اگر نظرات مقام معظم رهبری در خوزستان اجرا شود این استان آباد می‌شود و امیدواریم مسئولان دولت آینده به فرمایشات ایشان جهت توسعه خوزستان اجرایی شود.

وی تلخ ترین خاطره سال گذشته را ریزگردهای بهمن‌ماه سال 95 دانست و گفت: حوادث تلخی مانند شهادت شهدای اربعین در فاجعه تروریستی حله، خشک شدن بخش‌هایی از تالاب‌ها و شور شدن زمین‌های کشاورزی دیگر حوادث تلخ سال گذشته بودند.

دلجویی رهبر انقلاب از مردم خوزستان شیرین‌ترین اتفاق بود

حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره شیرین ترین و تلخ ترین خاطرات سال گذشته اظهار داشت: ریزگردهای بهمن ماه در خوزستان و قطع آب و برق 12 شهرستان خوزستان تلخ ترین خاطره سال گذشته بود.

وی افزود: تلخی این ماجرا زمانی بیشتر شد که مردم از ادامه دار بودن آن ناراحت هستند و به این فکر می‌کنند که کسی از دولتی‌ها به فکر آنها نیست.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین خاطره سال گذشته هم فرمایشات مقام معظم رهبری برای دلجویی از مردم خوزستان بود و واکنش ایشان نسبت به این مشکلات مایه امید مردم خوزستان شد.

 

سال گذشته شادی‌ها پیوسته در اضطراب بود

غلامرضا شرفی در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره در سال 95 اظهار داشت: زندگی اجتماعی مردم طوری است که نمی‌توان تعیین کرد امروز یا فردا چه خبری شیرین‌ترین و یا چه خبری تلخ ترین خبر سال است.

وی افزود: مردم خوزستان در حالت خوف و رجا در حال زندگی کردن هستند و شادی‌های مردم پیوسته در اضطراب است و حتی برای برطرف شدن مشکلات این مردم یک افق روشن و زمان بندی شده‌ای وجود ندارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه این اتفاقات شرایط ویژه‌ای را برای مردم خوزستان رقم زده است اما به هر حال هرجا که نقطه امیدی برای مردم باز شده است، مردم به آینده خوشبین شده‌اند.

وی با بیان اینکه عدم تحق وعده‌ها ترسی در دل مردم انداخته است، بیان کرد: محقق نشدن وعده‌ها ترس مردم خوزستان از آینده را بیشتر کرده است.

 

شیرین ترین؟ خودتان بگوئید!

سید راضی نوری در گفتگو با رهیاب اظهار داشت: تلخ ترین حادثه برای مردم خوزستان در سال 95مسئله ریزگردها بود که همه به این مسئله واقف هستیم که حتی رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که دل انسان را خراش می دهد و فکر نمی کنم که هیچ چیزی از این واقعه تلخ تر و سخت تر بوده باشد که هم آب ،برق و هم وسایل ارتباطی قطع بشود.

وی افزود : با وجود این مسئله اما مردم خوزستان صبوری به خرج دادند و علی رغم مشکلات فراوان سختی ها را به جان خریدند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به شیرین ترین رویداد سال 95 برای مردم خوزستان اظهار داشت : شیرین ترین واقعه را به انتخاب شما واگذار میکنم تا ببینیم که اصلا واقعه شیرینی برای مردم خوزستان در سال 95 وجود داشته است  یا خیر.

 

آزادسازی حلب شیرین ترین خاطره بود

محمدرضا نقدی در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره شیرین ترین خاطره سال گذشته اظهار داشت: آزادسازی حلب شیرین ترین خاطره سال گذشته بود چرا که در این عملیات نیروهای مقاومت اسلامی بینی استکبار را به خاک مالیدند.

وی افزود: سال گذشته تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی داشت و ما در هر لحظه در حال خاطره سازی هستیم اما آزادسازی حلب به دلیل درگیری استکبار و نیروهای مقاومت اسلامی در ان معرکه شیرینی خاصی داشت.

معاون فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استکبار در این عملیات با همه توان خود و با حضور مستقیم نوچه‌هایش در گروهک‌های تروریستی به دنبال بقا در حلب بودند اما مردم سوریه به همراه نیروهای مقاومت بینی استکبار را به خاک مالیدند.

گرد و خاک و قطعی آب و برق 12 شهر خوزستان خیلی تلخ بود

همایون یوسفی در گفتگو با خبرنگار رهیاب با بیان اینکه قطعی آب و برق مردم خوزستان در بهمن‌ماه سال 95 پس از ریزگردها تلخ‌ترین خاطره سال گذشته بود، گفت: این اتفات کام همه مردم ایران را تلخ کرد و مقام معظم رهبری نیز در این باره به صورت علنی موضع گرفتند.

نماینده مردم اهواز در مجلس درباره شیرین ترین خاطره سال گذشته عنوان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی و حضور برشکوه مردم در راهپیمایی‌هایی 22 بهمن و روز قدس از جمله خاطرات شیرین سال گذشته بود.

انتهای پیام/

دیالکتیک

رهیاب

سید علیرضا شریفی

فروردین 96

گزارش اجتماعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

تعلق

تعلق

طبیعی است که اهواز مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلفی دارد اما آیا تاکنون مردم برای دفع آب‌های سطحی مطالبه عمومی انجام دادند؟ آیا از مدیرانی که در گذشته‌ پروژه‌های ناقصی در این حوزه انجام دادند شکایت شده است؟ طبیعی است در صورتی که مردم این موضوعات را مطالبه نکنند هیچ‌وقت این مشکلات رفع نمی‌شود.

سلاح غیرمجاز بلای جان خوزستانی‌ها

سلاح غیرمجاز بلای جان خوزستانی‌ها

در برخی از شهرهای خوزستان آن‌چنان استفاده از سلاح و تیراندازی عادی شده است که شب‌ها شنیدن صدای ممتد تیراندازی به امری طبیعی برای مردم تبدیل‌شده است.

مدیرانی که پس از 226 هفته وعده یک هفته‌ای روحانی را محقق نکردند

مدیرانی که پس از 226 هفته وعده یک هفته‌ای روحانی را محقق نکردند

رئیس جمهور در 24 دی 92 از رسیدن آب شرب سالم به اهواز طی یک هفته خبر داد ولی مردم اهواز با گذشت 226 هفته از این وعده هنوز نتوانسته‌اند طعم آب سالم را بچشند و مدیران شرکت آبفا معتقدند که فرسودگی شبکه توزیع عامل این موضوع است.

چرا حادثه تروریستی اهواز رخ داد؛ استاندار پاسخگو باشد

چرا حادثه تروریستی اهواز رخ داد؛ استاندار پاسخگو باشد

هرچند در حادثه تروریستی اهواز افراد زیادی باید پاسخگو باشند اما قطعا استاندار خوزستان ومعاونان سیاسی - اجتماعی و امنیتی وی باید در برابر کوتاهی‌های انجام شده در بلاتکلیف بودن وضعیت فرمانداری اهواز در ۱۸ ماه گذشته و عدم پیش بینی و پیشگیری از معضلات امنیتی استان پاسخگو باشند.

غم نان در قطب تولید گندم کشور

غم نان در قطب تولید گندم کشور

خوزستان با تولید گندم مورد نیاز 12 میلیون و 500 هزار نفر نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد اما با این وجود مردم خوزستان با معضل نبود امنیت غذایی مواجه هستند که عمده آن به مسائل معیشتی باز می‌گردد.

لزوم محاکمه کلانتری به دلیل تضییع حقوق عمومی

لزوم محاکمه کلانتری به دلیل تضییع حقوق عمومی

دو‌ روز پیش نامه محرمانه عیسی کلانتری برای انتقال آب کارون افشا شد و‌ روز گذشته کلانتری به دل کارون هجوم‌ برد تا قضیه انتقال آب کارون، ماست مالی شود.

آقای کلانتری، دعاکنید سیل هم برای پرآب شدن کویر بیاید

آقای کلانتری، دعاکنید سیل هم برای پرآب شدن کویر بیاید

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست رو گذشته در حاشیه نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی با موضوع آلودگی هوا گفت: دعا کنید باد بیاید تا آلودگی‌ها را ببرد.

لزوم پیگیری مطالبات مردمی از شورا و شهرداری اهواز توسط جمنا

لزوم پیگیری مطالبات مردمی از شورا و شهرداری اهواز توسط جمنا

با توجه به پیروزی 8 نفر از کاندیداهای مورد حمایت جمنا در انتخابات شورای شهر اهواز، انتظار می‌رود که جمنا خواسته‌های مردم را از شورا و شهرداری پیگیری کند.

اظهار عجز روحانی از حل مشکلات اقتصادی

اظهار عجز روحانی از حل مشکلات اقتصادی

اظهار عجز روز گذشته روحانی از حل مشکلات اقتصادی نشان داد که رقیب روحانی در انتخابات آینده کارنامه پر از خالی اوست.

خوزستان، پرورش دهنده کاندیداهای ریاست جمهوری!

خوزستان، پرورش دهنده کاندیداهای ریاست جمهوری!

انتخابات ریاست جمهوری به نوعی مهم‌ترین انتخابات کشور است که طی آن فردی به عنوان رئیس جمهور ایران به مدت 4 سال انتخاب می‌شود و با سکانداری قوه مجریه قرار است کشور را اداره کند.