نعمتِ حسن

- سیدعلیرضا شریفی

موافقین ۰ مخالفین ۰
نعمتِ حسن
بیکاری بیش از ۲۰۰۰ نفر، آواره شدن بیش از ۲۵۰۰ خانوار و خسارت ۲۳۰۰ میلیاردی به کشاورزی خوزستان، بخشی از خسارت‌های سِیلی است که عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان معتقد است مدیران استان با تدبیر آن را به نعمت تبدیل کردند.

به گزارش رهیاب، به روی کار آمدن دولت یازدهم برای خوزستان ثمرات زیادی داشت و وجه تمایز این دولت نسبت به دولت‌های پیشین شباهت موجود بین مدیران ارشد دولت تدبیر ما مدیران استانی این دولت است. هم نام بودن استاندار خوزستان با رئیس جمهور، لج بازی هر دو مدیر دولتی و هجمه به منتقدان از ویژگی‌های شاخص مدیران خوزستانی با مدیران ارشد دولتی در دولت یازدهم است.

اما این بار یک وجه تشابه دیگر بین مدیران ارشد و مدیران استانی پدید آمد. مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای گفتند: آمریکایی‌ها گفته‌اند که ما تحریم‌ها را برمیداریم و روی کاغذ هم برداشتند امّا از طرق دیگر جوری عمل می‌کنند که اثر رفع تحریم‌ها مطلقاً به‌وجود نیاید و تحقّق پیدا نکند. بنابراین، کسانی که امید می‌بندند به اینکه بنشینیم با آمریکا در فلان مسئله مذاکره کنیم و به یک نقطهٔ توافقی برسیم -یعنی ما یک تعهّدی بکنیم، طرف مقابل هم یک تعهّدی بکند- از این غفلت می‌کنند که ما ناگزیر باید به همهٔ تعهّدهای خود عمل کنیم [امّا] طرف مقابل با طُرق مختلف، با شیوه‌های مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز می‌زند و به تعهّدهایی که کرده است عمل نمی‌کند. این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم می‌بینیم؛ یعنی خسارت محض.

اما این خسارت محض از نظر خیلی افراد نزدیک به دولت چیز دیگری بود، بعضی‌ها شیوه مذاکرات ظریف را شبیه به مذاکرات پیامبر اکرم (ص) معرفی کردند و برخی دیگر مذاکرات را مانند کربلا عنوان کردند. همه این موضع گیری‌ها به اظهار نظر جنجالی رئیس جمهور ختم شد که گفت برجام را خدا آورد.

این شیوه مقایسه که در دولت باب شد، استاندار خوزستان را به اشتباه انداخت. خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارشی از نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان نوشت: استاندار خوزستان با تشریح اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب اخیر در استان، گفت: پیش بینی و اقدام به موقع، سیلاب را به نعمت تبدیل کرد.

این گفته مقتدایی در حالی است که مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان از خسارت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیاردی به اراضی کشاورزی خوزستان خبرداد. همچنین علی کرمی، معاون جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد که ۴ هزار ۵۰۰ هکتار از اراضی گندم این شهرستان دچار خسارت ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی شده‌اند.

بنا بر گفته عبدالحسین پور رکنی، معاون فرماندار دزفول پس از کارشناسی و ارزیابی صورت گرفته از کلیه بخش ها خسارت ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه دز در این شهرستان دو هزار و 700 میلیارد ریال است.

همچنین عظیم سرافراز، سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: سیلاب اخیر ناشی از طغیان رودخانه دز۲۰۰۰ نفر از کارگران بخش پیمانکاری شهرداری دزفول را بیکار کرده است.

تخلیه بیش از ۴۰ روستا و آواره شدن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و همچنین آسیب رسیدن به ۹۳۰ خانوار از دیگر مشکلاتی است که سیل در برخی از نقاط خوزستان ایجاد کرد.

گرچه وقوع سیلاب برای مردم نعمتی به شمار نمی‌آید و مراد استاندار خوزستان از نعمت، هماهنگی ادارات و ارگان‌های خوزستان در خصوص سیلاب است البته اگر هماهنگی‌های به وجود آمده نعمت است باید شاهد پایان مشکلات در شعیبیه شوشتر و مناطق روستایی شوش می‌بودیم که بعد از 4 روز از روز وقع سیل در حال ساخت سیل‌بند هستند. واقعیت‌های میدانی نشان می‌دهد که اطلاعات مقتدایی از مناطق سیل زده ناقص است.

انتهای پیام/

استاندار خوزستان

رهیاب

سید علیرضا شریفی

سیل خوزستان

سیل شعیبیه

عبدالحسن مقتدایی

فروردین 95

گزارش اجتماعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

تعلق

تعلق

طبیعی است که اهواز مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلفی دارد اما آیا تاکنون مردم برای دفع آب‌های سطحی مطالبه عمومی انجام دادند؟ آیا از مدیرانی که در گذشته‌ پروژه‌های ناقصی در این حوزه انجام دادند شکایت شده است؟ طبیعی است در صورتی که مردم این موضوعات را مطالبه نکنند هیچ‌وقت این مشکلات رفع نمی‌شود.

سلاح غیرمجاز بلای جان خوزستانی‌ها

سلاح غیرمجاز بلای جان خوزستانی‌ها

در برخی از شهرهای خوزستان آن‌چنان استفاده از سلاح و تیراندازی عادی شده است که شب‌ها شنیدن صدای ممتد تیراندازی به امری طبیعی برای مردم تبدیل‌شده است.

مدیرانی که پس از 226 هفته وعده یک هفته‌ای روحانی را محقق نکردند

مدیرانی که پس از 226 هفته وعده یک هفته‌ای روحانی را محقق نکردند

رئیس جمهور در 24 دی 92 از رسیدن آب شرب سالم به اهواز طی یک هفته خبر داد ولی مردم اهواز با گذشت 226 هفته از این وعده هنوز نتوانسته‌اند طعم آب سالم را بچشند و مدیران شرکت آبفا معتقدند که فرسودگی شبکه توزیع عامل این موضوع است.

چرا حادثه تروریستی اهواز رخ داد؛ استاندار پاسخگو باشد

چرا حادثه تروریستی اهواز رخ داد؛ استاندار پاسخگو باشد

هرچند در حادثه تروریستی اهواز افراد زیادی باید پاسخگو باشند اما قطعا استاندار خوزستان ومعاونان سیاسی - اجتماعی و امنیتی وی باید در برابر کوتاهی‌های انجام شده در بلاتکلیف بودن وضعیت فرمانداری اهواز در ۱۸ ماه گذشته و عدم پیش بینی و پیشگیری از معضلات امنیتی استان پاسخگو باشند.

غم نان در قطب تولید گندم کشور

غم نان در قطب تولید گندم کشور

خوزستان با تولید گندم مورد نیاز 12 میلیون و 500 هزار نفر نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد اما با این وجود مردم خوزستان با معضل نبود امنیت غذایی مواجه هستند که عمده آن به مسائل معیشتی باز می‌گردد.

لزوم محاکمه کلانتری به دلیل تضییع حقوق عمومی

لزوم محاکمه کلانتری به دلیل تضییع حقوق عمومی

دو‌ روز پیش نامه محرمانه عیسی کلانتری برای انتقال آب کارون افشا شد و‌ روز گذشته کلانتری به دل کارون هجوم‌ برد تا قضیه انتقال آب کارون، ماست مالی شود.

آقای کلانتری، دعاکنید سیل هم برای پرآب شدن کویر بیاید

آقای کلانتری، دعاکنید سیل هم برای پرآب شدن کویر بیاید

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست رو گذشته در حاشیه نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی با موضوع آلودگی هوا گفت: دعا کنید باد بیاید تا آلودگی‌ها را ببرد.

لزوم پیگیری مطالبات مردمی از شورا و شهرداری اهواز توسط جمنا

لزوم پیگیری مطالبات مردمی از شورا و شهرداری اهواز توسط جمنا

با توجه به پیروزی 8 نفر از کاندیداهای مورد حمایت جمنا در انتخابات شورای شهر اهواز، انتظار می‌رود که جمنا خواسته‌های مردم را از شورا و شهرداری پیگیری کند.

اظهار عجز روحانی از حل مشکلات اقتصادی

اظهار عجز روحانی از حل مشکلات اقتصادی

اظهار عجز روز گذشته روحانی از حل مشکلات اقتصادی نشان داد که رقیب روحانی در انتخابات آینده کارنامه پر از خالی اوست.

خوزستان، پرورش دهنده کاندیداهای ریاست جمهوری!

خوزستان، پرورش دهنده کاندیداهای ریاست جمهوری!

انتخابات ریاست جمهوری به نوعی مهم‌ترین انتخابات کشور است که طی آن فردی به عنوان رئیس جمهور ایران به مدت 4 سال انتخاب می‌شود و با سکانداری قوه مجریه قرار است کشور را اداره کند.