توجهی به ورزش قهرمانی در خوزستان نمی‌شود / متفکران ورزشی جذب ورزش شوند

- سیدعلیرضا شریفی

موافقین ۰ مخالفین ۰
توجهی به ورزش قهرمانی در خوزستان نمی‌شود / متفکران ورزشی جذب ورزش شوند
سرمربی فوتسال ملی حفاری اهواز گفت: هدف باشگاه ملی حفاری جذب جوانان به ورزش است و به دنبال قهرمانی نیست اما مدیران استان خوزستان باید به دنبال ورزش قهرمانی باشند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، تیم فوتسال ملی حفاری اهواز پس از کسب رتبه سومی در مسابقات لیگ بر‌تر سال 92 -93 با خطر انصراف از لیگ بر‌تر مواجه شد و نتوانست تمرینات پیش از فصل خوبی داشته باشد و توان جذب بازیکن برای تقویت تیم را نداشت.

با این حال مسئولان ملی حفاری چند روز قبل از آغاز مسابقات لیگ بر‌تر امسال تصمیم می‌گیرند که با جذب نیروهای بومی و جوان استان خوزستان، تیم را در لیگ بر‌تر حفظ کنند.

این تیم جوان خوزستانی بازی‌های قابل توجهی از خود ارائه داد و فقط به علت کم تجربگی چند بازی برده خود را در دقایق آخر با نتیجه مساوی به پایان رساند.

به دلیل کسب نخستین برد ملی حفاری پس از 6 هفته با سید محمد ناظم الشریعه سرمربی این تیم به گفت‌و‌گو نشستیم.

تسنیم: درباره وضعیت فعلی تیم فوتسال ملی حفاری توضیح دهید؟

ناظم‌الشریعه: 2 سال است که با این تیم اهوازی همکاری می‌کنم و مسئولان این تیم بیشتر به دنبال جذب جوانان به ورزش و اخلاقیات است تا ورزش قهرمانی.

ما به دنبال قهرمانی نیستیم چرا که برای قهرمانی در لیگ بر‌تر به ابزار‌های مختلفی نیاز داریم و شرکت ملی حفاری به دلیل دولتی بودن محدود است و نمی‌تواند این اقدامات را انجام دهد.

نخستین عامل و یکی از مهم‌ترین عوامل قهرمانی در لیگ بر‌تر جذب تماشاگر به سالن فوتسال است ولی تیم ملی حفاری بازی را در زمین خود که کمی به مرکز شهر دور است انجام می‌دهد، هر چند کارکنان شرکت ملی حفاری و فرزندانشان استقبال خوبی می‌کنند اما باید تماشاگران اهوازی را جذب سالن کنیم تا بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

و ما نمی‌توانیم تماشاگران اهوازی را جذب کنیم شعار مسئولان ملی حفاری بازیکن سازی است و می‌خواهند با استفاده از نیروهای بومی ورزش کشور را تأمین کنند و امسال هم به دلیل کسر بودجه قصد انصراف از مسابقات لیگ بر‌تر را داشتند.

ما در آغاز فصل مبنا را بر این گذاشتیم که با استفاده از بازیکنان بومی و جوان خوزستانی تیم ملی حفاری را در لیگ بر‌تر حفظ کنیم ولی جوانگرایی در تیم کمی زمان بر است و برای کسب نتیجه دلخواه باید کمی زمان بگذرد.

برای جوانگرایی باید وقت لازم را داشته باشیم که بازیکن جوان را در شرایط مسابقات لیگ بر‌تر قرار دهیم البته باید بگویم ما نسبت به سایر تیم‌ها تمرینات خود را دیر شروع کردیم و پروسه تمرینی تیم مانند بدنسازی و بازی‌های تدارکاتی به هم خورد به همین دلیل انتظار این شرایط را داشتیم و باید بگویم نتایج ما تا هفته ششم خوب بود.

در کنار مسائلی که از ابتدای لیگ به وجود آمد باید بحث آسیب دیدگی را هم اضافه کنیم هرچند در بازی با گیتی پسند اصفهان و دبیری تبریز ما در لحظات آخر گل خوردیم و بازی مساوی شد.
به دنبال بهانه گیری نیستیم اما امسال نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر است و 7 الی 8 تیم به دنبال قهرمانی هستند و باید برای کسب نتایج مطلوب از تمام توان خود استفاده کنیم.

تسنیم: چرا تماشاگران را مثل تیم‌های حاضر در لیگ بر‌تر فوتبال جذب نمی‌کنید؟

ناظم‌الشریعه: چون تیم دولتی است این کار‌ها را انجام نمی‌دهد و محدودیت دارد و اصلاً نگاه به جذب تماشاگر ندارند.

تسنیم: این نگاه به ورزش استان خوزستان آسیب نمی‌رساند؟

ناظم‌الشریعه: باشگاه ملی حفاری به دنبال اخلاقیات است ولی مدیران استانی باید نگاه قهرمانی داشته باشند و برای قهرمانی نماینده‌های خود زحمت بکشند.

امسال بعد از 6 هفته هیچ کس سراغی از تیم ما نمی‌گیرد واین عدم توجه مدیران به ورزش استان خوزستان آسیب‌های جدی می‌رساند.

اگر این شرکت‌هایی که در ورزش سرمایه گذاری کنند دلسرد بشوند از این بی‌توجهی‌ها آسیب‌هایی به ورزش استان خوزستان می‌رسد که نمی‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد.

تسنیم: جذب نیروهای غیر بومی به برخی از تیم‌های استان خوزستان به ورزشکاران استان خوزستان ضربه نمی‌زند؟

ناظم‌الشریعه: نمی‌توان به طور دقیق در این باره اظهار نظر کرد اما جذب بازیکنان ملی برای کسب عناوین آسیایی هم به سود ورزش استان و هم به سود ورزش کشور است.

اگر درکنار همین بازیکنان ملی که به ورزش استان خوزستان ورود پیدا کرده‌اند، اجازه حضور بازیکنان جوان خوزستانی بدهیم ورزش استان خوزستان پیشرفت دو چندانی می‌کند.

تسنیم: وضعیت فوتسال استان خوزستان چگونه است؟

ناظم‌الشریعه: فوتسال بانوان ما 3 نماینده در لیگ بر‌تر دارد و فوتسال مردان وضعیت خوبی دارد اما اگر مدیریت واحدی در ورزش استان به وجود بیاید نتایج بهتری کسب می‌کنیم.

خیلی خوب است که این تیم‌ها در استان فعالیت می‌کنند، تکنیک در استان خوزستان به صورت ذاتی وجود دارد ولی باید با مدیریت صحیح این افراد را جذب ورزش حرفه‌ای کنیم.

اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان باید خودش را مسئول در ورزش قهرمانی بداند چرا که اگر تیم‌های استان خوزستان نتوانند در کشور موفق شوند جوانان این استان سر خورده می‌شوند.

هیئت‌های ورزشی زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان هستند و باید بر کار این هیئت‌ها نظارت صحیح شود و به ورزش قهرمانی توجه کنند.

استعداد‌ها در استان خوزستان وجود دارد و قبل از اینکه دیر شود و ورزش استان خوزستان ضرر کند باید به مدیریت واحد در ورزش برسیم.

در ضمن باید خود هیئت‌ها در آمد زایی کنند چرا که بودجه کم است و باید به سمت خصوصی سازی برویم.

تسنیم: آیا خصوصی سازی در ورزش ایران با توجه به شرایط موجود ممکن است؟

ناظم‌الشریعه: بله ممکن است، درسته ورزش ما حرفه‌ای نیست ولی داریم به سمت و سوی حرفه‌ای شدن می‌رویم و باید طبق اصول این خصوصی سازی‌ها انجام شود وباید با جذب سرمایه گذار و هزینه مالی و زمانی به سمت حرفه‌ای شدن برویم.

فساد در همه چیز وجود دارد اما به راحتی می‌توان این فساد را جمع کرد ما باید در ورزش کار فرهنگی انجام دهیم درست است که همه باشگاه‌های ورزش روی تابلو نوشته‌اند باشگاه فرهنگی ورزشی اما کار فرهنگی در ورزش انجام نمی‌دهیم.

فرهنگ ورزشی یعنی استفاده از اصول و عقاید دینی خودمان و اصول حرفه‌ای که بر ورزش کشورهای پیشرفته حاکم است.

مثل ورزش بانوان با استفاده از اصول اخلاقی بانوان را راهی ورزش کردیم و با اصول حرفه‌ای منطبق ساختیم به همین دلیل نتایج خوبی کسب کردیم.

باید ریشه‌ای کار انجام دهیم یعنی کمی زمان می‌برد تا اصول حرفه‌ای و اخلاقی را در ورزش حاکم کنیم اما سود آن خیلی زیاد است البته باید اضافه کنم پیشرفت در هر مسئله‌ای به دو چیز وابسته است یا باید سرمایه گذاری کنیم یا زیربنایی کار کنیم.

تسنیم: چرا فوتسال کشور نسبت به سال‌های گذشته وضعیت مناسبی ندارد؟

ناظم‌الشریعه: استعداد ذاتی در فوتسال ما وجود دارد اما کشورهای دیگر با سرمایه گذاری استعداد را به وجود آوردند ولی وقتی آن‌ها پیشرفت کردند و در استعداد به هم رسیدیم ما زمان را از دست دادیم چرا که بعد از کشف استعداد باید زیر ساخت‌ها را انجام می‌دادیم و انجام ندادیم.

یک مثال برای شما می‌زنم چرا آقای فرکی امروز در فوتبال ایران موفق عمل کرد، چون در کنار یک مربی حرفه‌ای کار کرد و توانست از دانش او استفاده کند باید در فوتسال مربی جوان را کنتار مربیان بزرگ قرار دهیم.

تسنیم: در انتها اگر نکته‌ای دارید بیان کنید؟

ناظم‌الشریعه: در ورزش استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی کمی شرایط سخت است اما استعداد وجود دارد و باید راه را به این جوانان نشان دهیم و آن‌ها را به ورزش جذب کنیم.

باید مدیران استانی به ورزش نگاه ویژه‌ای داشته باشند و با جذب سرمایه گذار به ورزش استان خوزستان زمینه‌های پیشرفت را فراهم کنیم.

باید متفکران ورزش را جذب کنیم و اگر جذب نکردیم چند ضرر دارد، نخستین ضرر آن ضربه زدن به یک قهرمان ورزشی است و دومین ضرر این است که مرتکب کار غیر اخلاقی شدیم.

حال که استاندار خوزستان خودش ورزشی است باید توجه ویژه‌ای به ورزش شود و باید کارهای عملی در ورزش نسبت به قبل زیاد‌تر شود.

همچنین از خبرگزاری تسنیم به دلیل توجه به ورزش استان خوزستان تشکر می‌کنم.

گفت‌و‌گو از سید علیرضا شریفی

انتهای پیام/



تسنیم

دیالکتیک

سید علیرضا شریفی

مهر ماه 93

گفتگوی تفصیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

تعلق

تعلق

طبیعی است که اهواز مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلفی دارد اما آیا تاکنون مردم برای دفع آب‌های سطحی مطالبه عمومی انجام دادند؟ آیا از مدیرانی که در گذشته‌ پروژه‌های ناقصی در این حوزه انجام دادند شکایت شده است؟ طبیعی است در صورتی که مردم این موضوعات را مطالبه نکنند هیچ‌وقت این مشکلات رفع نمی‌شود.

سلاح غیرمجاز بلای جان خوزستانی‌ها

سلاح غیرمجاز بلای جان خوزستانی‌ها

در برخی از شهرهای خوزستان آن‌چنان استفاده از سلاح و تیراندازی عادی شده است که شب‌ها شنیدن صدای ممتد تیراندازی به امری طبیعی برای مردم تبدیل‌شده است.

مدیرانی که پس از 226 هفته وعده یک هفته‌ای روحانی را محقق نکردند

مدیرانی که پس از 226 هفته وعده یک هفته‌ای روحانی را محقق نکردند

رئیس جمهور در 24 دی 92 از رسیدن آب شرب سالم به اهواز طی یک هفته خبر داد ولی مردم اهواز با گذشت 226 هفته از این وعده هنوز نتوانسته‌اند طعم آب سالم را بچشند و مدیران شرکت آبفا معتقدند که فرسودگی شبکه توزیع عامل این موضوع است.

چرا حادثه تروریستی اهواز رخ داد؛ استاندار پاسخگو باشد

چرا حادثه تروریستی اهواز رخ داد؛ استاندار پاسخگو باشد

هرچند در حادثه تروریستی اهواز افراد زیادی باید پاسخگو باشند اما قطعا استاندار خوزستان ومعاونان سیاسی - اجتماعی و امنیتی وی باید در برابر کوتاهی‌های انجام شده در بلاتکلیف بودن وضعیت فرمانداری اهواز در ۱۸ ماه گذشته و عدم پیش بینی و پیشگیری از معضلات امنیتی استان پاسخگو باشند.

غم نان در قطب تولید گندم کشور

غم نان در قطب تولید گندم کشور

خوزستان با تولید گندم مورد نیاز 12 میلیون و 500 هزار نفر نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد اما با این وجود مردم خوزستان با معضل نبود امنیت غذایی مواجه هستند که عمده آن به مسائل معیشتی باز می‌گردد.

لزوم محاکمه کلانتری به دلیل تضییع حقوق عمومی

لزوم محاکمه کلانتری به دلیل تضییع حقوق عمومی

دو‌ روز پیش نامه محرمانه عیسی کلانتری برای انتقال آب کارون افشا شد و‌ روز گذشته کلانتری به دل کارون هجوم‌ برد تا قضیه انتقال آب کارون، ماست مالی شود.

آقای کلانتری، دعاکنید سیل هم برای پرآب شدن کویر بیاید

آقای کلانتری، دعاکنید سیل هم برای پرآب شدن کویر بیاید

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست رو گذشته در حاشیه نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی با موضوع آلودگی هوا گفت: دعا کنید باد بیاید تا آلودگی‌ها را ببرد.

لزوم پیگیری مطالبات مردمی از شورا و شهرداری اهواز توسط جمنا

لزوم پیگیری مطالبات مردمی از شورا و شهرداری اهواز توسط جمنا

با توجه به پیروزی 8 نفر از کاندیداهای مورد حمایت جمنا در انتخابات شورای شهر اهواز، انتظار می‌رود که جمنا خواسته‌های مردم را از شورا و شهرداری پیگیری کند.

اظهار عجز روحانی از حل مشکلات اقتصادی

اظهار عجز روحانی از حل مشکلات اقتصادی

اظهار عجز روز گذشته روحانی از حل مشکلات اقتصادی نشان داد که رقیب روحانی در انتخابات آینده کارنامه پر از خالی اوست.

خوزستان، پرورش دهنده کاندیداهای ریاست جمهوری!

خوزستان، پرورش دهنده کاندیداهای ریاست جمهوری!

انتخابات ریاست جمهوری به نوعی مهم‌ترین انتخابات کشور است که طی آن فردی به عنوان رئیس جمهور ایران به مدت 4 سال انتخاب می‌شود و با سکانداری قوه مجریه قرار است کشور را اداره کند.