غرب با ماهواره به دنبال فروپاشی خانواده در ایران است

- سیدعلیرضا شریفی

موافقین ۰ مخالفین ۰
غرب با ماهواره به دنبال فروپاشی خانواده در ایران است
فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع) غرب اهواز گفت:جان برکفان بسیجی براساس آرمان های خود معتقدند بسیج و سپاهی که امروز به دست ما رسیده امانتی از سوی شهیدان است و امیدواریم با حفظ این امانت آن را به نسل بعد منتقل کنیم.

سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز امسال توانست برای دومین بار در جشنواره مالک اشتر به عنوان ناحیه نمونه کشوری معرفی شود و این بهانه ای بود برای اینکه پای صحبت‌های سرهنگ مسعود فلاحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اهواز که منطقه غرب رودخانه کارون را زیر نظر دارد بنشینیم.

فلاحی خود از رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس است که سخنانش همچنان بوی دوران جهاد می دهد هرچند این جهاد امروز رنگ و بوی فرهنگ و اقتصاد داشته باشد.

تسنیم: به عنوان نخستین سوال بفرمائید محدوده فعالیت ناحیه امام حسین(ع) اهواز در چه قسمت هایی از کلانشهراهواز است؟

فلاحی: محدوده فعالیت سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز از شمال به شهرستان شوشتر و از جنوب به شهرستان خرمشهر ختم می شود.

همچنین این ناحیه از غرب به شهرستان حمیدیه و شرق به رودخانه کارون متصل می شود.

ناگفته نماند حوزه های مقاومت شهری، مشترک، اداری و دانش آموزی این محدوده زیر نظر سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز فعالیت می‌کنند.

تسنیم: مهم ترین فعالیت های ناحیه امام حسین (ع) اهواز چیست؟

فلاحی: ببینید اکثر فعالیت های سپاه ناحیه امام حسین (ع) متناسب با تهدیدات نیمه سخت و نرم و جهت عمق بخشی و تحقق جامعه اسلامی تعریف شده است.

برای مثال برای مقابله و دفاع از انقلاب در تهدیدات نیمه سخت، گردان های بیت المقدس سازماندهی شده است.

همچنین گردان های کوثر برای واکنش سریع، گردان های عاشورا و الزهرا(س)برای مقابله با جنگ نرم از دیگر زیرمجموعه های ناحیه امام حسین(ع) هستند.

یکی از مهم ترین طرح های کشوری بسیج یعنی شجره طیبه صالحین نیز توسط پایگاه جعفرطیار(ع) و مسجدامام موسی بن جعفر(ع) که زیر نظر این ناحیه فعالیت می کند، ابداع شده و الان در سطح کشور در حال اجرااست.

تسنیم: شنیدیم که ناحیه امام حسین اهواز در جشنواره مالک اشتر به عنوان ناحیه نمونه کشوری شناخته شده، لطفا درباره این جشنواره توضیح دهید.

فلاحی: 4سال است که جشنواره مالک اشتر سپاه پاسداران برای ارزیابی عملکرد ناحیه های مقاومت بسیج تشکیل شده و ناحیه امام حسین(ع) در 4 سال گذشته دو بار به عنوان ناحیه مقاومت نمونه کشور انتخاب شد.

در این جشنواره عملکرد پایگاه های زیر مجموعه در کل ناحیه، اشراف فرماندهی و فعالیت های برجسته ناحیه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

سپاه ناحیه امام حسین (ع) همگام با دیگر ناحیه‌های کشوری دغدغه های رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای دارد و در فعالیت‌های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، احیای ارزش ها و مبارزه با تفکرات شیطانی ماهواره حضور موثری داشته است.

تسنیم: ناحیه امام حسین(ع) در کلانشهر اهواز به عنوان پایگاه اصلی فرماندهی میدانی دفاع مقدس چه فعالیت های فرهنگی را انجام می دهد؟

فلاحی: فعالیت های فرهنگی گسترده‌ای از سوی سپاه ناحیه امام حسین(ع) انجام شده و می‌شود که در اینجا می توانم مهم‌ترین آنها را برخوردهای ایجابی و فرهنگ‌سازی در مورد ماهواره و مبارزه با بدحجابی و بی حجابی اشاره کنم.

ماهواره ابزاری است که غرب برای هجوم به ارزش های ما استفاده می‌کند و به وسیله آن در پی فروپاشی نظام خانواده و فساد گسترده اجتماعی در ایران اسلامی است.

سپاه ناحیه امام حسین (ع) با شناخت این تهدید بزرگ، اقدام به برگزاری کلاس های بصیرت افزائی و روشنگری کرده و به دنبال تشکیل یک حرکت خودجوش اجتماعی برای مبارزه با این ابزار شیطانی کرده است.

غیر از برگزاری این کلاس ها سپاه ناحیه امام حسین (ع) به دنبال یک حرکت ایجابی است، دقیقا مانند فتوای میرزا حسن شیرازی درباره تحریم تنباکو است و بسیج هیچ گاه در موضوع ماهواره به دنبال برخورد سلبی نیست.

به همین دلیل کسانی که مایل به واگذاری ماهواره خود هستند یک دستگاه گیرنده دیجیتال از ما هدیه می‌گیرند.

تعویض ماهواره با دستگاه دیجیتال از 20 مرداد امسال آغاز شده که در هفته اول 30 خانواده اهوازی برای تحویل گیرنده ماهواره خود اقدام کرده اند.

جالب است بدانید هزینه خرید دستگاه‌های دیجیتال را خیرین اهوازی تأمین کرده اند و ناحیه بسیج امام حسین(ع) مجددا آمادگی خود را برای تعویض ماهواره ها با دستگاه های دیجیتال اعلام می کند.

در مورد موضوع بدحجابی و بی حجابی هم فعالیت های خوبی داشته ایم از جمله اینکه اکیپ هایی برای تذکر لسانی به مناطق مختلف تحت پوشش ناحیه اعزام می شوند.

تسنیم: شنیده ایم ناحیه امام حسین(ع) اهواز برای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی فعالیت های جالب توجهی داشته؟

فلاحی: بله، طبق تأکیدات مکرر امام خامنه ای، سپاه ناحیه امام حسین (ع) در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز ورود کرده و مکان هایی که قبلا محل آموزش رزمندگان دفاع مقدس بود، امروز در اختیار اقتصاد مقاومتی است.

مثلا ما در کارگاه های اقتصادی که ایجاد کرده‌ایم به تولید کود ورمی کمپوست، پرورش قارچ، بلدرچین وغاز پرداخته‌ایم که الان در مرحله توزیع و فروش هستیم.

مهم ترین هدف ما از ایجاد این کارگاه‌ها هم اشتغالزایی، خارج کردن اقتصاد از وابستگی به محصولات نفتی و واردات است.

برای اشتغالزائی درمناطق محروم استان از سال 1392 تا کنون 4 میلیارد تومان تسهیلات به جوانان مومن و کسانی که ایده های خوبی دارند ولی از لحاظ مالی با مشکلاتی روبه رو هستند اعطا شده است.

همچنین از کسانی که آموزش های فنی و حرفه ای را دیده اند ولی توانایی راه اندازی کارگاه را ندارند پشتیبانی کرده ایم و درصدد تقویت کارگاه های خانگی برآمده ایم.

تسنیم: کلانشهر اهواز یکی از شهرهایی است که به دلیل جنگ و مسائل اقتصادی بیشترین جمعیت حاشیه نشین را دارد، دوست داریم با فعالیت های سپاه ناحیه امام حسین (ع) برای رفع محرویت مناطق حاشیه و روستایی آشنا شویم.

فلاحی: یکی از مشکلات شهرستان اهواز گستردگی مناطق محروم است که در راستای آن فعالیت‌های مختلفی از جمله بنای سوله‌های ورزشی، غسالخانه و بازسازی و تعمیر مساجد، مدارس و خانه های مستضعفان صورت گرفته است.

در مناطق محروم عین2، ملاشیه، الهایی،مسیرتصفیه و چند منطقه دیگر 9 باب سوله ورزشی، هرکدام به ارزش 200 میلیون تومان احداث شده است که 3 باب افتتاح و 6 باب سوله ورزشی دیگر در ماههای آینده به بهره برداری می رسد.

به دلیل بافت عشایری مردم شهرستان در اکثر مراسمات ختم تعداد زیادی ماشین به غسالخانه ها می رفتند که باعث افزایش بارترافیکی شهر می شد به همین دلیل سپاه ناحیه امام حسین(ع) اقدام به احداث غسالخانه در آرامستان ها کرد.

این اقدام هم باعث کم شدن ترافیک و هم صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.

همچنین برای محرومیت زدایی در مناطق حاشیه و روستائی با اعزام گروههای جهادی بسیج در قالب طرح هجرت3 اقدام به بازسازی خانه های مستضعفان، مساجد و مدارس نمودیم که هزینه مجموع این کمک ها بالغ بر 1 میلیارد تومان است.

سپاه ناحیه امام حسین (ع) آمادگی خود را برای کمک به دیگر دستگاه ها برای رفع محرومیت مناطق روستایی و حاشیه اعلام می کند.

تسنیم: در صحبت هایتان به طرح شجره طیبه صالحین اشاره کردید، در این طرح چه فعالیت هایی انجام شده است؟

فلاحی: در شجره طیبه صالحین نگاه سپاه ناحیه امام حسین (ع) تربیتی و معرفتی است و هدف این طرح هم تبیین و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل های آینده است.

اولویت های سپاه ناحیه امام حسین (ع)در این حلقه ها مقابله با جنگ نرم و تحقق جامعه اسلامی است که با جذب و آموزش مناسب نیروها جهت تشکیل ارتش میلیونی می کوشد این مسئله تحقق پیدا کند.

در تابستان امسال 1500 نفر از بسیجیان شهرستان به اردوی تفریحی، سیاحتی و معرفتی مشهد مقدس اعزام می شوند.

همچنین از فروردین ماه امسال تاکنون 2000 نفر به اردوهای چند روزه مختلف درون استانی و برون استانی اعزام شدند.

همزمان با هفته دفاع قدس و آغاز سفرهای راهیان نور 500 نفر به مناطق جنگی غرب کشور و 4000 نفر به مناطق جنوب اعزام می‌شوند.

تسنیم: از شما تشکر می کنیم.

در آخر این را بگویم که جان برکفان بسیجی براساس آرمان های خود معتقدند بسیج و سپاهی که امروز به دست ما رسیده امانتی از سوی شهیدان است و امیدواریم با حفظ این امانت آن را به نسل بعد منتقل کنیم.

گفت‌وگو از سیدعلیرضا شریفی

انتهای پیام/ج

تسنیم

دیالکتیک

سید علیرضا شریفی

مرداد ماه 93

گفتگوی تفصیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

تعلق

تعلق

طبیعی است که اهواز مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلفی دارد اما آیا تاکنون مردم برای دفع آب‌های سطحی مطالبه عمومی انجام دادند؟ آیا از مدیرانی که در گذشته‌ پروژه‌های ناقصی در این حوزه انجام دادند شکایت شده است؟ طبیعی است در صورتی که مردم این موضوعات را مطالبه نکنند هیچ‌وقت این مشکلات رفع نمی‌شود.

سلاح غیرمجاز بلای جان خوزستانی‌ها

سلاح غیرمجاز بلای جان خوزستانی‌ها

در برخی از شهرهای خوزستان آن‌چنان استفاده از سلاح و تیراندازی عادی شده است که شب‌ها شنیدن صدای ممتد تیراندازی به امری طبیعی برای مردم تبدیل‌شده است.

مدیرانی که پس از 226 هفته وعده یک هفته‌ای روحانی را محقق نکردند

مدیرانی که پس از 226 هفته وعده یک هفته‌ای روحانی را محقق نکردند

رئیس جمهور در 24 دی 92 از رسیدن آب شرب سالم به اهواز طی یک هفته خبر داد ولی مردم اهواز با گذشت 226 هفته از این وعده هنوز نتوانسته‌اند طعم آب سالم را بچشند و مدیران شرکت آبفا معتقدند که فرسودگی شبکه توزیع عامل این موضوع است.

چرا حادثه تروریستی اهواز رخ داد؛ استاندار پاسخگو باشد

چرا حادثه تروریستی اهواز رخ داد؛ استاندار پاسخگو باشد

هرچند در حادثه تروریستی اهواز افراد زیادی باید پاسخگو باشند اما قطعا استاندار خوزستان ومعاونان سیاسی - اجتماعی و امنیتی وی باید در برابر کوتاهی‌های انجام شده در بلاتکلیف بودن وضعیت فرمانداری اهواز در ۱۸ ماه گذشته و عدم پیش بینی و پیشگیری از معضلات امنیتی استان پاسخگو باشند.

غم نان در قطب تولید گندم کشور

غم نان در قطب تولید گندم کشور

خوزستان با تولید گندم مورد نیاز 12 میلیون و 500 هزار نفر نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد اما با این وجود مردم خوزستان با معضل نبود امنیت غذایی مواجه هستند که عمده آن به مسائل معیشتی باز می‌گردد.

لزوم محاکمه کلانتری به دلیل تضییع حقوق عمومی

لزوم محاکمه کلانتری به دلیل تضییع حقوق عمومی

دو‌ روز پیش نامه محرمانه عیسی کلانتری برای انتقال آب کارون افشا شد و‌ روز گذشته کلانتری به دل کارون هجوم‌ برد تا قضیه انتقال آب کارون، ماست مالی شود.

آقای کلانتری، دعاکنید سیل هم برای پرآب شدن کویر بیاید

آقای کلانتری، دعاکنید سیل هم برای پرآب شدن کویر بیاید

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست رو گذشته در حاشیه نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی با موضوع آلودگی هوا گفت: دعا کنید باد بیاید تا آلودگی‌ها را ببرد.

لزوم پیگیری مطالبات مردمی از شورا و شهرداری اهواز توسط جمنا

لزوم پیگیری مطالبات مردمی از شورا و شهرداری اهواز توسط جمنا

با توجه به پیروزی 8 نفر از کاندیداهای مورد حمایت جمنا در انتخابات شورای شهر اهواز، انتظار می‌رود که جمنا خواسته‌های مردم را از شورا و شهرداری پیگیری کند.

اظهار عجز روحانی از حل مشکلات اقتصادی

اظهار عجز روحانی از حل مشکلات اقتصادی

اظهار عجز روز گذشته روحانی از حل مشکلات اقتصادی نشان داد که رقیب روحانی در انتخابات آینده کارنامه پر از خالی اوست.

خوزستان، پرورش دهنده کاندیداهای ریاست جمهوری!

خوزستان، پرورش دهنده کاندیداهای ریاست جمهوری!

انتخابات ریاست جمهوری به نوعی مهم‌ترین انتخابات کشور است که طی آن فردی به عنوان رئیس جمهور ایران به مدت 4 سال انتخاب می‌شود و با سکانداری قوه مجریه قرار است کشور را اداره کند.